Firmaer gider ikke snakke om sprut

Blot syv ud 2500 virksomheder i Østjylland har sagt "ja tak" til at få et gratis oplæg om spritkørsel.

I disse dage kører en stor kampagne på tv og i aviserne.

- Dit spørgsmål kan standse en ulykke, lyder sloganet.

Tv-spots og annoncer er en del af en større kampagne, som Rådet for Større Færdselssikkerhed står for. En anden del af kampagnen er at tilbyde virksomheder et gratis debatoplæg om emnet i medarbejdernes frokostpause.

Men ud af 2500 virksomheder har blot syv takket ja til det tilbud.

- Faktum er desværre, at de fleste stadig synes, at det er pinligt at tale om spritkørsel, og jeg tror, det er det, der får lederne til at takke nej eller bare ignorere sådan et tilbud, siger Karine Petersen, der er kommunikationschef i Rådet for Større Færdselssikkerhed til metroXpress.