Festival med spot på spritkørsel
Skanderborg Festival har installeret alko-metre på parkeringsplads som led i kampagne, der skal få unge mænd til at lade bilen stå.
Det skal gøres taberagtigt at køre spirituskørsel.
Sådan lyder beskeden fra folkene bag Skanderborg Festivalen, og derfor har man skudt en kampagne i gang, der skal få folk til at tænke sig om.
Det er især de unge mænd, kampagnen er henvendt til, fordi de er overrepræsenteret i ulykkesstatistikkerne.
- Der er ingen, der får noget godt ud af, at nogen kører spritkørsel. Vi vil gerne skabe et frirum, som folk kan feste i, men festivalen får et dårligt image, hvis gæsterne vælter rundt og foretager sig tåbelige ting under indflydelse af alkohol. Man kan have det sjovt i trygge rammer i Skanderborg, men når man tager herfra, må man også tage ansvar, siger Poul Martin Bonde fra festivalen til JP Århus.
Udover muligheden for at tjekke sin promille vil der også være skilte og plakater at finde på festivalpladsen - alt sammen for at gøre opmærksom på kampagnens slogan: Don't Drink & Drive.