FDM overvejer at gå ind i P-sag fra Aarhus
Stig Petersen brugte forkert dankort, da han tjekkede ud efter en times parkering
Det blev en dyr fornøjelse, da Stig Petersen brugte parkeringspladsen ved Godsbanen i Aarhus.
Efter en times parkering kom han til at tjekke ud med det forkerte dankort - det vil sige et andet end det, han brugte, da han tjekkede ind.
Derfor blev han registreret, som om han havde haft to biler parkeret på parkeringspladsen, og han blev efterfølgende opkrævet 1.256 kroner for en parkering, der normalt koster 123 kroner i timen.
Da han henvendte sig til selskabet, var meldingen, at ind- og udtjekning er på eget ansvar, og derfor vil firmaet ikke refundere pengene.
Det har nu fået FDM til at reagere.
- Jeg mener, at selskabets adfærd er helt urimelig, hvis de havde brugt den rigtige teknologi, så kunne man have undgået denne situation helt. I andre parkeringsanlæg,hvor man kører kort igennem, når man kører ind og kortet igennem igen ud, der vil anlægget bare afvise kortet, hvis ikke det er det samme, siger Per Alkestrup, der er chefjurist ved FDM.
FDM overvejer derfor nu at gå ind i sagen og starte en retssag mod parkeringsselskabet.
Stig Petersen forstår ikke, at han ikke bare får sine penge tilbage.
- Jeg benægter ikke, at det er min egen fejl, men der må også være noget, der hedder forretningsmoral. De burde blot sige, der er begået en fejl, du får pengene tilbage. Sådan ville jeg også gøre, hvis det var min butik, siger Stig Petersen fra Aarhus.
Se hele tv-indslaget om den dyre parkering i videoen ovenfor.