Ekspert: Sådan holder du dit nytårsforsæt

Sanne Schmidt Bendixen fra sundhedsprogrammet 'Randers på vægten' kommer med gode råd til, hvordan du kommer i mål med dit nytårsforsæt

01:46

1 af 2

Rigtig mange østjyder har hvert år et nytårsforsæt om at tabe sig og komme i bedre form, men for en stor del af dem mislykkes det.

Undskyldningerne er mange. 'Jeg kan ikke holde det', 'Hverdagen går i gang igen, og så har jeg for travlt' og lignende, er hvad de østjyder, TV 2 | ØSTJYLLAND mødte i dag, sagde. Men tidligere professionel cykelrytter Sanne Schmidt Bendixen står klar med gode råd.

- Det vigtigste er at få implementeret træning og bevægelse i sin hverdag. Det kan være i form af en cykel- eller løbetur, siger Sanne Schmidt Bendixen.

Drop sukker og alkohol

Og i forhold til kosten har hun også flere bud på, hvad der skal til.

- Masser af grønt og drop sukker og alkohol for en periode. Derudover er det vigtigt med god søvn, forklarer sundhedseksperten.

Hun står bag sundhedsprogrammet 'Randers på vægten', hvor en lang række randrusianere går sammen i kampen mod kiloene.

Lav en hel livsstilsændring

- Tit er det godt at gå sammen om projektet, så man kan motivere hinanden, lyder det fra Sanne Schmidt Bendixen.

En af de største faldgruber er ifølge hende for små mål.

- Man er nødt til at sætte sig dybere mål end bare lige at tabe fem kg for at komme ned i et par jeans igen. Det skal være en livsstilsændring, man laver, siger Sanne Schmidt Bendixen.

Du kan se hele indslaget øverst i artiklen.