Ekspert: Djurs Sommerland bør stå fast

Kommunikationsekspert opfordrer Djurs Sommerland til at stå fast ved deres holdning

02:21

1 af 2

Djurs Sommerland er i øjeblikket er udsat for en sand hadekampagne på de sociale medier. Forlystelsesparken bliver anklaget for racisme på grund af to forlystelser i den del af parken, der hedder Afrikaland.

Kommunikationsekspert opfordrer forlystelsesparken til at stå fast på deres, men de skal også lytte til kritikken.

- Jeg synes, at det er en ret klassisk shit storm, siger Thomas Peter Mandrup, der er direktør i kommunikationsvirksomheden Mannov.

Se: Sommerland beskyldt for racisme

- Vi har fået nogle mekanismer i og med, vi har fået Facebook. Vi har fået et sted, hvor vi alle sammen har fået en stemme, og det er også en stemme, der gør, at vi kan komme til udtryk med vores kritik og vores forargelse.

Med de sociale medier som for eksempel Facebook er det muligt at dele og like, og derved kan dårlig sag lynhurtigt sprede sig.

- Det er ret tydeligt, at der sidder en ledelse ved Djurs Sommerland, som var ret uforberedte på det her. Det fremgår meget tydeligt, at de ikke har været i ond tro omkring navngivningen af forlystelserne, siger Thomas Peter Mandrup

Se: Opbakning til sommerland

Ekspertens råd er alligevel, at Djurs Sommerland skal tage det alvorligt, fordi der er nogle mennesker, som føler sig stødt, og dem bliver de nødt til at gå i en dialog med.

- Ser man på shit storms generelt, så har de kæmpe stort potentiale til at ødelægge virksomheder, og på den måde, skal virksomhederne også blive bedre til at håndtere dem,

Der er i øjeblikket omkring 1.000, der har skrevet under på en underskriftindsamling i protest, mens næsten 10.000 har skrevet under i sympati med Djurs Sommerland. Det får kommunikationskonsulenten til at råde Djurs Sommerland til at stå fast.

 

Se hele interviewet med Thomas Peter Mandrup i videoen øverst på siden.