Dyne-Larsen: Vil være verdensomspændende som IKEA
Målet er at komme ud i verden og på sigt kunne måle sig med virksomheder som IKEA og H&M, lyder det fra dynekongen Lars Larsen efter at have præsenteret flot årsregnskab
- Jeg siger ikke, at vi behøver at være større end McDonald's eller IKEA, men vi arbejder den vej, udtaler Lars Larsen, ejer af JYSK GROUP.
Las Larsen kunne i dag præsentere JYSK GROUPs årsregnskab med en omsætning på knap 22 milliarder kroner, hvilket betyder et overskud før skat på 2,8 milliarder kroner.
- Det skyldes, at vi er på vej ud af en vej, hvor vi satser på hele tiden at skulle øge omsætningen med ti procent om året. Vi skal øge indtjeningen med ti procent. Og så kan man sige: Hvorfor skal I tjene så mange penge? Men det er fordi, vi skal bruge mange penge til at komme videre ud i verden, siger Lars Larsen til TV 2 | ØSTJYLLAND.
- Vi lever i en global verden. Vi kan ikke være arrogante og tro, at vi styrer hele verden. Derfor forbereder vi os på, at de kommer fra den store vide verden fra USA og Kina og indtager Europa. Der skal vi være stærke nok, og derfor skal vi hele tiden vokse, siger han.
JYSK omsatte for knap 22 milliarder
Går hele verden i møde
JYSK GROUP er i dag en af verdens største indenfor dyneområdet og de femtestørste i Europa indenfor kategorien Home, som er inklusiv møbler. Men det er ikke nok for den silkeborgensiske handelsmand. Han har nemlig ambitioner på verdensplan.
- Det der driver mig, det er at skabe vækst og flere arbejdspladser. Og så den her lille tanke: Nu har svenskerne jo både IKEA og H&M, så danskerne de skal også være med der. Vi har Bestseller i dag, så JYSK kunne jo være nummer to, der skal være verdensomspændende. Så jeg går efter at blive verdensomspændende, siger Lars Larsen.
JYSK GROUP har i dag butikker i 41 forskellige lande - primært i Europa.
I videoen øverst på siden kan du høre Lars Larsen fortælle om drivkraft, stolthed og fremtidsdrømme.