Dronningen hitter i Kina
65 millioner har set tv-indslag
Godt nok var den danske medieinteresse stor, da regentparret for kort tid siden åbnede deres udstilling "Pas De Deux Royale" på ARoS i Aarhus.
Men det er intet at regne for den interesse, udstillingen har i Kina.
En kinesisk tv-station, CCTV, har sendt et tv-indslag om udstillingen, produceret for ARoS. Et indslag som i forhold til dansk målestok har haft et mildest talt anseeligt seertal, nemlig 65 millioner!
Det er dog ikke kun i Kina, tv-indslaget er populært. På verdensplan er det set af op mod 100 millioner mennesker, som således er blevet klogere på regentparrets kunst og på udstillingen.
Og det glæder kommunikationschef på ARoS, Bjarne Bækgaard.
- Det synes vi er fantastisk, men vi deler vores begejstring op i to dele. Det nære udland - og det øvrige. For der er ingen tvivl om, at det har en positiv effekt på for eksempel Norge og Tysklands potentielle gæster hertil. Derimod tror vi ikke, at det har nogen indvirkning på, hvor mange kinesere, vi modtager. Men det er da en skøn historie, at der er så mange kinesere, der nu ved noget om vores regentpar og deres kunst, siger Bjarne Bækgaard til TV 2 | ØSTJYLLAND.
55.000 har set udstillingen
Pas De Deux Royale har allerede haft stor bevågenhed fra udlandet. Ved åbningen var der både presse fra samtlige nabo-lande, samt spanien, USA og England.
Den tyske kæmpe-kanal, ZDF, har da også allerede produceret tre indslag om udstillingen ifølge kommunikationschefen.
Men indtil videre har hovedparten af de besøgende dog været danske, og slet ikke så få endda.
- Vi har haft 55.000 besøgende til udstillingen, og det gør oktober til en af vores allerstørste måneder, siger Bjarne Bækgaard.
Udstillingen åbnede 12. oktober i år og kan ses indtil slutningen af februar.