Detailkoncern køber wupti.com
Wupti.com er blevet overtaget af Dansk Supermarked. Købet skal dog godkendes af konkurrencemyndighederne
Stadig flere danskere køber ind over internettet i stedet for i en fysisk butik, og nu forsøger Danske Supermarked, der har hovedkontoret i Aarslev ved Aarhus, at følge med kunderne.
Således har detailkoncernen købt en af de mest kendte online-virksomheder i Danmark, wupti.com, oplyser Dansk Supermarked i en pressemeddelelse.
- Vi har i Dansk Supermarked en klar ambition om at blive førende indenfor e-commerce, og med opkøbet af wupti.com foretager vi et gearskifte online.
- Med de synergier, der er mellem wupti.com og vores eksisterende onlinebutikker, herunder Bilka.dk, har vi potentialet til at udvikle begge dele markant de kommende år, siger den administrerende direktør i Dansk Supermarked, Per Bank.
Han tilføjer, at købet også sker i erkendelse af, at mange danskere køber varer over nettet uden for landets grænser.
Se: Regnskab: Øger omsætningen
- Købet af wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker, siger Per Bank.
Ifølge koncernchefen i 3C Retail, Niels Thorborg, er salget til Dansk Supermarked gået hurtigt.
- Vi har haft et kort og intenst forhandlingsforløb, og jeg er overbevist om, at de muligheder, som Dansk Supermarked og wupti.com har sammen, vil betyde, at wupti.com bliver styrket i de kommende år, siger han.
Købet er ikke kommet endeligt i hus, da den er betinget af en godkendelse fra konkurrencemyndighederne.
Af konkurrencemæssige hensyn ønsker parterne ikke at oplyse købesummen, lyder det i pressemeddelelsen.