Dansk Erhverv: Aarhus rykker op i en ny liga

Aarhus har været god til at få omtale i de rigtige medier. Derudover har der været investeringer i kulturelle fyrtårne, som betyder meget

Aarhusianske hoteller har så mange gæster, at de må ansætte mere personale. Og fra turistbranchen lyder meldingen, at antallet af bookinger til Aarhus er tidoblet.

Også Susanne Nordenbæk, chef for turisme og oplevelsesøkonomi i Dansk Erhverv mener, at der er grund til at juble i Aarhus. 

- Vi kan høre, at der er stor interesse og stigende efterspørgsel. Aarhus har forberedt sig godt de senere år. Vi ved, at der kommer mange kulturelle begivenheder og events til byen. Og der kommer flere konferencer og kongresser i løbet af 2017, siger Susanne Nordenbæk.

Hun mener at Aarhus' omdømme er steget, fordi byen har været god til at få omtale i de rigtige medier rundt omkring i verden.

- Derudover har der været investeringer i nogle af de kulturelle fyrtårne som Aros og Moesgaard. Det har en stor betydning. Aarhus vil uden tvivl rykke op i en ny liga, med meget mere genkendelighed i den store verden, siger Susanne Nordenbæk.

Øverst i artiklen kan du se hele interviewet med Susanne Nordenbæk. Her fortæller hun også om, Aarhus' chancer for at bevare populariteten, når byen ikke længere er europæisk Kulturhovedstad.

Letbane giver fravær collage

playAnne Sofie får fravær i skolen, når letbanen ikke kører: - Usikkerheden er det værste

Skærmbillede 2020-11-30 kl. 22.31.10

play Folkekirker tænker kreativt: Sådan kan vi alle komme i kirke til jul

e5c340af-16a5-4561-8a3b-19e3c1155acf.jpg

Sne og slud er på vej ind over Danmark

Lige nu
corona

liveblog Tre dødsfald på østjysk ferie-ø: Var smittet med corona

0c656f4e-9bfc-4846-9866-ff32db2192df

Randers-træner smittet med coronavirus

Skærmbillede 2020-11-30 kl. 19.18.06

Vejdirektoratet erkender: Asfalt larmer for meget – erstatning på vej til flere husejere