Cult og bryster - en dårlig blanding

Alkohol-reklamenævnet kritiserer kampagne

Alkohol-reklamenævnet kritiserer blandt andet kampegnens internet-aktiviteter

Alkoholreklamenævnet tager kraftigt afstand fra Aarhus-virksomheden Cult?s landdækkende markedsførings-kampagne "Boobs for Shaker".

Kampagnen går kort fortalt ud på, at - specielt piger - kan få en gratis Cult på udvalgte diskoteker, hvis de viser deres bryster til bartenderen. Man kan også uploade billeder af brystpartiet og deltage i en afstemning

Markedstiltaget er i strid med god markedsføringsskik, fastslår Alkoholreklamenævnet, der "udtaler skarp kritik" af kampagnen. Det kritiseres også, at hovedpræmien i hele konkurrencen er en brystforstørrende operation.

Nævnet understreger, at reklamer for alkohol ikke må fremtræde eller virke provokerende, og udtaler kritik af, at den opfordrer unge kvinder til at vise nøgent brystparti i det offentlige rum og på internettet