Bliv ven med Silkeborg

Borgere kan nå kommunen på Facebook

Silkeborg Kommune rækker nu en hånd ud til borgerne i cyberspace.

Kommunen har nemlig oprettet sig på Facebook, så borgere fremover kan kommentere, stille spørgsmål og få servicemeddelelser og nyheder fra Silkeborg.

Og målgruppen på Facebook skulle være stor nok. Ifølge en pressemeddelelse er 40.000 af Silkeborg Kommunes ca. 90.000 borgere nemlig allerede registreret med en profil på Facebook.

- Vi vil gerne være til stede der, hvor borgerne er. Facebook er en uformel platform, hvor brugerne føler sig hjemme, og hvor man hurtigt kan deltage i debatter, få hurtige svar på spørgsmål og modtage informationer om tilbud og muligheder på en mere uformel og personlig måde. Vi vil bruge Facebook til en åben og venlig borgerservice, hvor den service, kommunen yder, bliver endnu mere synlig, siger ordførende direktør Jann Hansen, Silkeborg Kommune.

Det er medarbejdere fra Borgerservice, Teknik- og Miljøafdelingen og Kommunikationssektionen, der er aktive på Facebook-siderne og vil gå i dialog med borgerne og svare på spørgsmål.

- Kommunen får mange henvendelser fra borgerne, som ikke handler om egentlig sagsbehandling, men om information om vores tilbud. Den slags spørgsmål er gode til Facebook, fordi et svar til en enkelt borger er der mange, der kan læse med på. Og samtidig er borgerne jo velkomne til at hjælpe hinanden, hvis de nu lige har det rigtige svar på et spørgsmål, som bliver stillet på siden, forklarer Jann Hansen.

Du kan finde kommunens Facebook-side her.