Bieber-arrangør raser: Forrykt og forkasteligt

Arrangør af Justin Bieber-koncerten Nicolai Hommelhoff er ude med den helt store rive efter forældre, der var til koncerten

Foto: Martin Dam Kristensen - Scanpix/TV2 ØSTJYLLAND

Der var smæk på festen på Væddeløbsbanen i Aarhus i går, da Justin Bieber kiggede forbi og spillede op til dans for mere end 40.000 fortrinsvist unge publikummer.

Ældre mennesker var der også, men de opførte sig generelt helt forfærdeligt, mener koncertens arrangør og sikkerhedsansvarlige Nicolai Hommelhoff fra Live Event Århus. 

Læs også Publikum og anmelder er enige: Bieber leverede varen i Aarhus

- Jeg er simpelthen så forarget. Når man går til koncert med sine børn har man i min verden en naturlig forpligtelse til at være et godt forbillede, og det er bestemt ikke det, vi har set, siger Nicolai Hommelhoff til TV2 ØSTJYLLAND.

Han fortæller, at koncerten set med sikkerhedsbrillerne på forløb godt, men at flere forældres opførsel var ’beskæmmende’. 

  Foto: Martin Dam Kristensen - Scanpix

- Jeg så konkret, at når vi skulle sluse folk ind igennem, så fulgte de unge mennesker pænt vores anvisninger, mens forældrene begyndte at løbe og skabe panik. Det er fuldstændig forrykt. Vi så forældre, der pacer de unge mennesker frem, og gjorde det hele meget mere kompliceret, siger Nicolai Hommelhoff. 

Læs også Sorry: Bieber kan ikke sælge ud i Aarhus

Desuden mener han, at mange forældre har gamblet med deres børns sikkerhed, når de har accepteret, at børnene er troppet op med et telt flere dage før koncertens start for at ligge i kø.

- Det er forkasteligt, at de kan være så ligeglade med deres unge mennesker, at de sender to piger afsted med et telt og regner med, at de bare kan ligge der i flere dage uden opsyn. Vi er koncertarrangører - ikke sociale medarbejdere, siger Nicolai Hommelhoff. 

Arrangøren var ikke den eneste, der var utilfreds med afviklingen. På Facebook er der flere, der lufter utilfredshed med arrangementet og den måde, det blev afviklet på. Live Event Aarhus vil i de kommende dage evaluere på arrangementet og finde ud af, hvor det konkret kan gøres bedre.

- Hvis der er nogle, der har haft en dårlig oplevelse, er vi de første til at beklage det, siger Nicolai Hommelhoff.