Arlas image er genskabt
Danske forbrugere ser nu for første gang med samme øjne på Arla Foods som før Muhammed-krisen.
Mejerigiganten Arla Foods med hovedsæde i Århus tager månedligt pulsen på sit image. Siden Danmark og ikke mindst Arla blev kastet ud i Muhammed-krisen i starten af 2006, har kontoen været i minus.
Nu viser Arlas målingen imidlertid for første gang, at danskerne ser med samme øjne på Arla som før Muhammed-balladen.
Ifølge Arlas nyhedsbrev til andelshaverne skyldes fremgangen, at Arla i den seneste tid ikke har været negativt omtalt i pressen.
Selvom Arlas image i Danmark er forbedret igen, går det endnu bedre for Arla i Sverige. Her ligger forbrugernes tilfredshed på fire på en skala fra ét til fem, mens den i Danmark kun ligger på tre.
Arlas analysechef, Jens Krarup, erkender, at selvom der er gjort meget for at 'åbne virksomheden' mod omverdenen, er der langt igen, før forbrugerne oplever det. /ritzau/