Arla vil rette op på sit image

Mejerigiganten Arla vil med reklamer forsøge at rette op på sit flossede image hos forbrugerne.

- Vi har ikke været gode nok til at fortælle og lytte, og det har kostet tillid hos mange forbrugere. Det vil vi lave om på.

Sådan lyder hovedbudskabet i en storstilet reklamekampagne som Arla Foods søsætter i weekenden.

For et stort ukendt millionbeløb vil mejerigiganten med hovedsæde i Viby ved Århus forsøge at genvinde forbrugernes tillid.

I helsides annoncer i de landsdækkende medier toner Arlas administrerende direktør Åke Modig frem og appellerer til forbrugerne om at gå i dialog med Arla - pr. telefon eller over nettet. Når forbrugerne har givet deres meninger til kende, gengives disse i nye helsidesannoncer.

Men også internt i Arla er en mindre 'kulturrevolution' på vej. Samtlige 8500 medarbejdere i Danmark sendes på skolebænken en enkelt dag for at blive klogere på deres virksomhed.

- Vi skal uddanne alle medarbejdere til at være virksomhedens ambassadører, siger pressechef Louis Illum Honoré, der understreger, at avisannoncerne ikke er en salgskampagne for at vinde tabte markedsandele tilbage. /ritzau/