Arla overvejer højprisprodukter
Arla Foods har planer om at udvikle mælketyper til den høje ende af prisskalaen
Priskrigen på mælk i discountbutikkerne betyder et stort pres på Arla Foods med hovedsæde i Århus, men selskabet mener fortsat, at dansk mælk kan sælges til en højere pris end tysk mælk.
Salgsdirektør Lars Aagaard oplyser, at selskabet overvejer alternativer til den danske detailhandel.
- Det kunne f.eks. være at udvikle mælketyper til den høje ende af prisskalaen, siger Lars Aagaard.
Han mener, at der fortsat vil være en vandring fra økologisk og frisk mælk mod billig mælk.
- Den udvikling vil på sigt også ramme de små mejerier, og det er beklageligt, siger Arlas salgsdirektør.
I sidste uge satte den tyske discountkæde Aldi prisen på en liter minimælk ned til 3,95 kroner, og Dansk Supermarked og Coop fulgte hurtigt efter. /ritzau/