Århus-reklamer i hele landet

Reklamer på landsdækkende tv skal være med til at trække turister til Århus.

Århus har så utroligt meget at byde på, mener både byens turistorganisation og flere lokale attraktioner. Men det nytter ikke noget, hvis de potentielle gæster ikke ved det.

Det er baggrunden for, at Den Gamle By, kunstmuseet ARoS, Århus City Forening, Århus Kommune og turistorganisationen VisitAarhus har sat sig for at gøre landets næststørste by langt mere synlig som rejse- og besøgsmål over for resten af Danmark.

Det sker først og fremmest i form af de første tv-reklamer for Århus nogensinde på nationalt TV 2. Reklamespottet ruller første gang over danskernes skærme den 3. juli, og der bliver foreløbig tale om to 10-dages perioder i henholdsvis juli og dernæst i slutningen af august.

- Gæsterne til de store turistattraktioner i byen kommer fra hele landet. Derfor har det været vigtigt for os at samle de store aktører i byen i en fælles indsats for at promovere Århus nationalt. Resultatet har vist sig som et forbilledligt samarbejde og et tv-indslag, som helt sikkert vil give flere øje for Århus' mange kvaliteter, siger ARoS' vicedirektør, Ole Capion.