AC Horsens sælger de sidste syv spilleres navne til sponsorat

AC Horsens har nu solgt spillersponsorater på samtlige spillere i førsteholdstruppen

Anfører Mathias Nielsen med P.Olesen.dk på trøjen. Foto: Anders Kjærbye - Scanpix

I cirka halvanden måned har AC Horsens givet mulighed for at sælge sponsorater på enkelte spillere. Det koster 2.500 per kamp, som den enkelte spiller bærer virksomhedens navn og logo, og den ordning har været en succes.

Det Faglige Hus har nemlig netop investeret i syv spillersponsorater, og det betyder, at der er ’udsolgt’. Alle spillere i truppen har nu en sponsor. 

Læs også Revisor om ACH-sponsorplan: Ikke et alternativ til en hovedsponsor

De syv spillere, der manglede, var Elfar Helgason, Conor O’Brien, Mikkel Jespersen, Thomas Kortegaard, Jonas Gemmer, Delphin Tshiembe og Hallur Hansson. (Hansson kun på udebane, red.)

 - Det er fantastisk, at vi halvanden måned efter startskuddet kan offentliggøre, at alle spillere er blevet solgt, og vi er både glade for og taknemmelige over, at en så kendt og veldrevet fagforening som Det Faglige Hus ønsker at blive massivt eksponeret gennem AC Horsens. Vi glæder os til samarbejdet med Det Faglige Hus, der bliver en vigtig og markant medspiller, siger direktør Kristian Nielsen i en pressemeddelelse. 

Læs også AC Horsens har sat hele holdet til salg: Første profil er væk

AC Horsens fremlagde for nylig et regnskab med overskud på bundlinjen, på trods af at der stadig mangler en hovedsponsor. Men nu er hele spillertruppen altså blevet solgt i enkelte sponsorater.

Sponsoratet koster kun penge, hvis spilleren kommer på banen, og det koster 500 kroner ekstra, hvis han scorer. I tilfælde af, at man har sit firmanavn på målmandens trøje, koster det 500 kroner ekstra, hvis han holder buret rent. 

02:49

VIDEO: Se mere om AC Horsens' utraditionelle sponsor-tiltag i dette tv-indslag fra februar 2017.

Luk video