Aarhusiansk app gør klar til udlandet

Efter kæmpe succes herhjemme, gør Danmarks Bedste Børneapp nu klar til eventyr i udlandet

Den digitale lokale markedsplads for børnefamilier, Reshopper, har netop fået en investering fra WhiteAway-stifter Esben Gadsbøll. Dermed er virksomheden nu klar til næste kapitel, som handler om at udbrede det populære danske koncept til udlandet.

- Jeg har kendt stifterne i et par år, og de er meget talentfulde. De har bygget en rigtig fed platform, der får rigtig gode ratings - og jeg synes Reshopper er kommet rigtig langt for næsten ingenting, fordi de forstår, hvordan man får tingene til at gå viralt, og hvordan man får en masse PR, altså en maskine der ruller af sig selv, fortæller Esben Gadsbøll i en pressemeddelelse. I forbindelse med investeringen indtræder i selskabets bestyrelse.

Størrelsen af selve investeringen er parterne blevet enige om at holde hemmelig.

App'en blev lanceret i oktober 2012 og forventes at runde 150.000 downloads i løbet af denne måned, efter den i oktober blev kåret til Danmarks Bedste Børneapp.

Den aarhusianske virksomhed Reshopper er startet op af fire venner, hvoraf tre af dem er familiefædre, som alle bor i Aarhus og har kontor i Navitas.

De sidste tre år har stifterne Anders Dahl Pape, Jonas Funk Johannessen, Anders Munk og Nicolai Danmark Johannesen løbende arbejdet med udvikling, koncept og drift, mens indtægterne er kommet fra andre aktiviteter.

Herhjemme er det især mødrene, som finder Reshopper-app'en attraktiv, fordi den gør det nemmere, hurtigere og mere socialt at handle brugte børneting med andre børnefamilier i nærområdet.