AC Horsens har sat hele holdet til salg: Første profil er væk

- Jeg har to drenge, der spiller i klubben, og de synes, at han er fantastisk

Foto: Henning Bagger - Scanpix

Foto: Bo Amstrup - Scanpix

1 af 2

Inden forårssæsonen i Superligaen og pokalturneringen går i gang, har AC Horsens valgt at sætte Tshiembe, Finnbogason og alle deres andre spillere til salg.

Tanken er at få virksomheder til at købe plads på en spillers trøje og bukser og på den måde få solgt reklameplads.

Virksomhederne betaler 2.500 pr. kamp, men de betaler kun, hvis spilleren kommer på banen.

Læs også Publikum skrider fra fodbolden i Østjylland

Hvis spilleren så også scorer, koster det virksomheden 500 kroner per mål. Har en virksomhed købt reklameplads på en målmand, koster det 500 kroner ekstra, hvis målmanden holder buret rent.

Vi har tidligere haft købt Bubas trøje. Han står for noget af det, vi også gerne vil stå for.

Per Henriksen, direktør

KT Erhvervsbyg er en af de virksomheder, der har købt reklameplads på Bubacarr Sanneh.

- Jeg har to drenge, der spiller i klubben, og de synes, at han er fantastisk. De er forsvarsspillere begge to. Vi har tidligere haft købt Bubas trøje. Han står for noget af det, vi også gerne vil stå for. Han er bomstærk og står solidt. Og så ved man, hvad han leverer, siger Per Henriksen, som er direktør og partner i KT Erhvervsbyg til TV 2 | ØSTJYLLAND.

Læs også Tilskuerne forsvinder: Direktører savner publikum

For KT Erhvervsbyg er et mindre sponsorat mere overkommeligt end et hovedsponsorat.

- Buba er ikke en spiller, der bliver voldsomt eksponeret på tv, så på den måde forventer jeg ikke at få det store ud af det. Det er et hjertesponsorat, og det giver mindre og mellemstore virksomheder muligheden for at købe sponsorater, siger Per Henriksen.

02:49

VIDEO: Se mere om AC Horsens' utradtionelle tiltag i dette tv-indslag.

Luk video