Stadion får nyt navn
NRGi trækker sig fra stadionsponsoratet i Aarhus
Stadion i Aarhus har siden 2006 heddet NRGi Park, men fra den kommende sæson skal AGF's hjemmebane omdøbes.
Energiselskabet har besluttet at stoppe som navnesponsor for stadion, men fortsætter dog som sponsor - såkaldt guldpartner - i AGF. Årsagen er en ændring af kommunikationsstrategien, lyder det fra virksomheden på AGF's hjemmeside.
- Omdrejningspunktet bliver, at vi i langt højere grad skal positionere NRGi og altså fortælle historien om den rolle og det ansvar, vi som energiselskab har i omstillingen til et bæredygtigt energisystem.
Se: Skal Bears hjem til NRGi Arena
- Det betyder, at vores samarbejde med AGF og Aarhus Elite efter sommerferien ligeledes ændrer form, siger NRGi's kommunikationschef.
Også AGF's trøjesponsor i de sidste tre år, Yousee, trækker sig fra sin markante position i klubben. Yousee-navnet bliver derfor pillet af spillernes trøjer fra forårssæsonens start.
AGF's kommercielle direktør, Jørn Klinge, forventer at kunne præsentere både trøje- og stadionsponsor inden længe.