Stadion får nyt navn

NRGi trækker sig fra stadionsponsoratet i Aarhus

Foto: AGF

Stadion i Aarhus har siden 2006 heddet NRGi Park, men fra den kommende sæson skal AGF's hjemmebane omdøbes.

Energiselskabet har besluttet at stoppe som navnesponsor for stadion, men fortsætter dog som sponsor - såkaldt guldpartner - i AGF. Årsagen er en ændring af kommunikationsstrategien, lyder det fra virksomheden på AGF's hjemmeside.

- Omdrejningspunktet bliver, at vi i langt højere grad skal positionere NRGi og altså fortælle historien om den rolle og det ansvar, vi som energiselskab har i omstillingen til et bæredygtigt energisystem.

Se: Skal Bears hjem til NRGi Arena

- Det betyder, at vores samarbejde med AGF og Aarhus Elite efter sommerferien ligeledes ændrer form, siger NRGi's kommunikationschef.

Også AGF's trøjesponsor i de sidste tre år, Yousee, trækker sig fra sin markante position i klubben. Yousee-navnet bliver derfor pillet af spillernes trøjer fra forårssæsonens start.

AGF's kommercielle direktør, Jørn Klinge, forventer at kunne præsentere både trøje- og stadionsponsor inden længe.