Firma vil øge trafiksikkerheden
Danske Fragtmænd laver kampagner for øget trafiksikkerhed for chaufførerne
Det østjyske transportfirma Danske Fragtmænd har siden januar kørt en kampagne med fokus på trafiksikkerheden blandt deres chauffører.
Firmaet har hver dag omkring 1.400 lastbiler på de danske veje, og Danske Fragtmænd mener derfor, at de har et ekstra ansvar i forhold til trafikken.
Onsdag uddelte medarbejdere fra Danske Fragtmænd rundstykker til deres chaufførerne ved fragtcentralen ved Aarhus.
- Danske Fragtmænd har altid haft stor fokus på trafiksikkerhed og arbejdet med det, og nu er vi gået skridtet videre og har lavet denne her politik, så det er mere et forebyggende arbejde, end vi egentlig har indtryk af, at det er et stort problem hos Danske Fragtmænd, siger Henriette Kjærholm Aagaard, der er marketing- og kommunikationschef i Danske Fragtmænd.
Hun fortsætter:
- Vi håber, at vores chauffører bliver mere opmærksomme på trafikken og har fokus på vejen og ikke på deres mobiltelefoner eller andet.
I videoen øverst på siden kan du høre hele interviewet med Henriette Kjærholm Aagaard, ligesom du kan høre fra Martin Lund, som er fragtmand, hvilken betydning kampagnen har.