Dansk Supermarked på charmeoffensiv: Unge er fulde af energi
Dagligvaregiganten viste sig frem for aarhusianske studerende
Mere end nogensinde før er der brug for faglært arbejdskraft, og der er benhård konkurrence blandt virksomhederne om at få fat i de bedste medarbejdere.
For at få et forspring i forhold til konkurrenterne inviterede Dansk Supermarked i Aarhus tirsdag flere end 125 studerende fra Aarhus BSS indenfor for at fortælle om de muligheder, de studerende har i lige netop deres virksomhed.
Netop de unge studerende er særligt attraktive for virksomheder som Dansk Supermarked.
Læs også
- Det her er jo en pipeline, som vil være helt fantastisk at få ind i Dansk Supermarked. Det er unge mennesker som har noget energi og kærlighed til det, de laver. Det er det, vi søger, siger den ansvarlige for nonfood-delen af den store danske koncern, Henrik Schmidt, til TV 2 | ØSTJYLLAND.
Der er ansat knap 51.000 medarbejdere i Dansk Supermarked, og der er løbende et stort behov for at tiltrække nye.
Koncernen er dog i konkurrence med andre virksomheder, og derfor gælder det om at have gode kort på hånden, når der skal rekrutteres nye medarbejdere.
- De unge mennesker, har jo mange muligheder i dag, når de kommer ud fra universitetet. Jo mere vi er til stede og viser de unge, at vi vil dem rigtig meget, desto større tror vi, at chancerne er for, at de søger hos os, siger Christian Flø, der er ansvarlig for uddannelsesdelen i Dansk Supermarked.
Læs også
Noget tyder på, at Dansk Supermarkeds charmeoffensiv bar frugt. I hvert fald kunne flere af de studerende godt se sig selv i et job hos dagligvaregiganten med hovedsæde i Aarhus.
- Nu ved jeg ikke lige, om det er legetøj, jeg skal være inden for, men jeg kunne sagtens se mig selv i Dansk Supermarked. Det er jo en spændende virksomhed med et spændende navn, siger en af de studerende, Emil Olesen.
I videoen øverst i artiklen kan du se mere om Dansk Supermarkeds fremstød.