Uddannelse skifter navn

Business school'en på Aarhus Universitet vil gøre sig mere synlig

Genrefoto.

School of Business and Social Sciences. Måske ikke det mest mundrette navn til en uddannelse, og det samme har de tænkt hos Aarhus Universitet.

Uddannelsen skifter nemlig navn til Aarhus BSS, oplyser Aarhus Universitet i en pressemeddelelse.

Samtidig får uddannelsen også et nyt logo, og det hele sker for at øge synligheden omkring skolen.

- Der skal ikke herske tvivl om, at Aarhus BSS er Aarhus Universitets business school og dybt forankret ved universitetet. AU er kendt for høj kvalitet på forsknings- og uddannelsessiden både i Danmark og internationalt, og det holder vi fast i med det nye brand-navn og logo, siger dekan Svend Hylleberg i pressemeddelelsen.

- Vi har stærke uddannelsesbrands fra cand.scient.pol. til cand.psych. cand.oecon., cand.merc., cand.jur., cand.ling.merc. osv. De skal nu suppleres af et stærkt fakultetsbrand, som skal være nuanceret og omfavnende på tværs af vores institutter, centre og fagmiljøer, siger Svend Hylleberg.

Aarhus BSS, som det nu hedder, har cirka 14.000 dagsstuderende, og det gør den til en af Europas største business schools.