Kristelige eller spilledjævelen?

AGF er på jagt efter ny sponsor

I denne sæson har der stået Krifa på brystet af AGF-spillerne, men fra næste sæson kan spillefirmaer overtage pladsen. Foto: Allan Baden

Fodboldklubben AGF overvejer i øjeblikket, om den skal fortsætte med Kristelig Fagbevægelse (Krifa) som sponsor, eller om den skal kaste sig i armene på spilledjævelen, efter at en ændring af spillelovgivningen fra nytår har gjort det tilladt for udenlandske bookmakere og bettingfirmaer at annoncere i Danmark.

Krifa har allerede afgivet et tilbud på at fortsætte sit sponsorat, men de nye regler for spilfirmaerne har fået fodboldklubben til at se tiden lidt an.

Ifølge sporten.dk er FC København tæt på at præsentere en stor aftale med firmaet Unibet, der angiveligt betaler et større millionbeløb for et tribunenavn i Parken, og Bet24 har indgået en aftale med landstræner Morten Olsen som reklamesøjle og eksperttipper.

- Vi synes selv, at vores produkt og brand bliver bedre og bedre, og derfor har vi ikke lyst til at forcere en beslutning igennem. Vi er glade for samarbejdet med Krifa, men vi har også haft en dialog med flere virksomheder gennem de seneste måneder. Jeg er fortrøstningsfuld i forhold til, at vi finder gode og rigtige samarbejdspartnere, siger Jan Christensen, der er administrerende direktør i Århus Elite til spn.dk