Karsten Ree giver ikke op

Stadig parat til at finansiere Kattegat-rute nummer to

Karsten Ree står klar med millioner til Grenaa-Hundested rute

Først smed han penge efter redningsaktionen i Amagerbanken og Cimber Sterling. Nu vil rigmanden Karsten Ree have en færgerute mellem Grenaa og Hundested.

Ree bakker i hvert fald op om den satsning, som Grenaa Havn har sat i gang for at få færgeruten genåbnet, skriver Erhvervsbladet.

Udmeldingen kommer på trods af, at Clipper Group tirsdag meldte ud, at de var parate til at indsætte den tidligere Aarhus-færge Ask på Aarhus-Kalundborg ruten den 15. september, når Molslinien lukker ned her.

Clipper har allerede en aftale på plads med Scandlines om at overtage Ask. Men stifteren af Den Blå Avis er alligevel klar som investor på den alternative rute, bekræfter havnedirektør Henning Laursen over bladet:

- Lige nu er vi inde i en proces, som vi har tænkt os at følge til dørs. Vi undersøger markedet for kunder og investorer, og Karsten Ree har allerede meldt sig og er stadig klar, siger Henning Laursen.

Havnedirektøren fra Grenaa mener ikke, at det er nok med én fragtfærge mellem Jylland og Sjælland:

- Der har jo før sejlet to færger på Aarhus-Kalundborg ruten med væsentligt flere afgange i døgnet end Clipper Group varsler. Jeg tror, der er en god chance for, at Grenaa-Hundested-ruten bliver genåbnet, siger han.

Hans optimisme deles ikke af Michael Svane, branchedirektør i Dansk Industri:

- Jeg kan ikke se, at der skulle være økonomi i at have to ruter mellem Jylland og Sjælland, siger han til Erhvervsbladet.

Karsten Ree blev milliardær på salget af Den Blå Avis. Han har dog siden tabt en god sjat af de penge på investeringer i blandt andet Amagerbanken og Cimber Sterling.