Gratis øl til datalogistuderende

Virksomheder er forærer øl til studerende på Aarhus Universitet for at tiltrække dataloger.

Danske virksomheder mangler desperat dataloger og bruger derfor alternative metode for at tiltrække de studerende.

Virksomhederne forærer de studerende biografbilletter, kostbar software, ekskursioner til København og gratis øl i fredagsbaren.

- Det er bedre for både virksomhederne og vi studerende, at vores dialog foregår under nogle uformelle rammer. Hvis de giver øl, kan de bedre komme i kontakt med folk, siger Michael Westergaard, som er datalogistuderende og ansvarlig for de datalogistuderendes fredagsbar til Jyllandsposten.

På fredag er der Mjølner-bar på Universitetet. Her kommer medarbejdere fra den århusianske softwarevirksomhed Mjølner Informatics A/S og holder foredrag og giver omgange i baren.

Tidligere har Danske Bank været vært i fredagsbaren.

- Dataloger er mildest talt en efterspurgt vare, så vi gør meget for at trække dem til vores virksomhed, siger Jonas Sunn Torp, pressechef i Danske Bank-koncernen.