Drukferier til unge sælges til spotpris

Det er blevet sværere at sælge drukferier for unge til Sydens sol. Århusiansk rejsebureau dumper priserne.

For en børnefamilie er en tur til de sydlige himmelstrøg i juli måned det dyreste tidspunkt at rejse på overhovedet.

Men hos ungdomsrejseselskaber som Ung Rejs og Viby Travel har man i år problemer med at komme af med rejserne til Sunny Beach og Lloret De Mar i den ellers så attraktive højsæson. Nu dumper selskaberne priserne.

- Vi har ikke kunnet sælge alle vores rejser i højsæsonen, som vi plejer. Derfor sænker vi nu priserne betragteligt, så man de næste tre uger kan komme af sted meget billigere end normalt. Prisfaldet betyder, at vi bestemt venter at få udsolgt, siger John N. Tobiesen, direktør for Ung Rejs og Viby Travel til metroXpress.

Han mener, at de unge rejsende i langt højere grad end tidligere vender hver en krone.

- Vi har totalt udsolgt i ugerne omkring højsæsonen, og det er jo ikke, fordi der er færre som tager af sted. De unge er bare blevet mere prisbevidste, mener John N. Tobiesen.

<b>Lagt mærke til øget prisbevidsthed</b>
Hos konkurrenterne har man også lagt mærke til de unges øgede prisbevidsthed, fortæller direktøren for selskabet DK-Rejs, Jesper Schousen.

Selskabet står bag Dansk Ungdomsferie og Uptours.

- Før i tiden havde vi alt udsolgt i januar eller februar måned, men nu skal vi hen i april, før rejserne er ved at være udsolgt. De unge venter længere med at bestille, fordi de håber på prisfald. Det lykkedes for nogle. Men det betyder også, at man risikerer ikke at komme med, siger Jesper Schousen til metroXpress.

<i>Kilde: metroXpress</i>